Градови СрбијеНовости

У бизарној серији на Netflixu: Помиње се и Параћин

У бизарној серији на Netflixu, помиње се и Параћин и то у свих 6 епизода. Публика може чути језике балканских народа.

Један од најишчекиванијих телевизијских пројеката ове године, данска серија о криминалном поџемљу Копенхагена, премијеру је имао у Венецији ове године.

Noir трилер серија „Copenhagen Cowboy“ јуче је осванула на Нетфлиџу, а у свих 6 епизода публика може чути језике балканских народа. Редатељ је инспиративно врело за ову причу пронашао у оном што је прославило Емира Кустурицу, а то су примитивизам бивших југославенских простора, политички некоректна „циганија“ и остали стереотипи о гастарбајтерима који су се у иностранству одлучили да се баве пословима с оне стране закона, оцењује Индеџ. хр.

Псовке само на језику југославенских народа звуче онако како звуче јер не постоје сочне данске речи за полне органе или погрдно изражавање блудних радњи. На IMDBI-ју под рубриком језик стоји да је серија снимљена на данском, јапанском и енглеском језику иако је оно што се некад звало српско-хрватски језик заправо доминантно.

Тајанствена Миу (Ангела Бундаловиц) је млада жена дечачког изгледа, која поседује моћи, али не зна ништа о себи осим да је продата кад је имала само 8 година.

Зову је „новчићем среће“ јер наводно доноси срећу и управо ју је купила сујеверна жена из Параћина, која у Копенхагену с братом држи поџемни бордел. У том паклу, који је вођен по принципима матријархата, од нехуманог, животињског секса више има само насиља, који је нека врста фетиша и последњег уточишта у свету без смисла, наводи у својој критици Индеџ.

Роселла (Драгана Милутиновић) из Параћина очајнички жели да затрудни и обећава Миу дати 10.000 евра. Од првобитне одушевљености и комфора у кичастој кући (завесе, паравани, албанска застава на зиду), Миу ускоро бива избачена у подрум, у којем спавају проститутке – југославенско сексуално робље. Роселла није успела да затрудни и резигнирана је.

Ускоро долази тренутак бега. Миу навлачи плаву тренирку и попут данске верзије Уме Тхурман из Килл Билла креће на пут из албанског поџемног бордела преко кинеског ресторана (у којем се свиње хране лешевима криминалаца ликвидираних у мафијашким обрачунима) па све до имања безобразно богатих садиста, који поседују највећу кланицу свиња у граду.

Њихов син у свињцу дави жене и сише им крв (као, уосталом, и његови преци).

Миу ускоро долази и до Мирослава (Златко Бурић), ђавољег адвоката који у копенхагенској испразној свакодневици такође тражи срећу. Он ради лоше, његови кофери су испуњени кокаином, а нада се добром. Миу жели да се освети на месту где људи живе онако како их воде инстинкти. Смрти се ређају једна за другом, а преживљавају само они који имају најизраженије нагоне.

Има ли каубоја у Копенхагену?


Атмосфера је депресивна, а звук синтесајзера ће вам дати додатну ноту изгубљености. Ако познајете рад данских „злочестих дечака“ иза камере (међу којима је најславнији Ларс вон Триер), знате да вас очекују безнађе и отуђеност, као и дуги кадрови у којима се говори мало или нимало.

Међутим, оно чега има највише је иронија, која почиње од самог наслова серије.

Занимљиво је да у Данској егзистира пуно глумаца чије порекло води до еџ-југославенских простора. Уз Ангелу Бундаловић и Драгану Милутиновић, у серији играју још неки глумци с подручја бивше Југославије, а знамо да је Даница Чурчић (Нетфлиџова серија Цхестнут Ман, хрватски филм Мурина) једна од највећих тамошњих звезда.

Парадоксално, све се то уклапа у оно о чему говори Copenhagen Cowboy. Европа губи идентитет јер су само странци они који доносе свежу, узаврелу крв, а нису ништа мање злочести од домаћих, плавокосих вампира.

Како год, Copenhagen Cowboy је јединствено југославенско искуство на Netflixu.

Извор: телеграф

Овај текст је подржан од стране Општине Параћин

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *