Прелаз на Западној Морави повезује Варварин и Ћићевац – најопаснији прелаз за мештане
Управо на овом мосту код Маскара снимљена је чувена сцена из ТВ серије „Сиви дом“, редитеља Дарка Бајића. Глумица Андријана Виденовић била се попела на ограду, а Бранислав Лечић је извео салто, држећи се за челичне сајле. Ипак, то је снимано и емитовано пре тачно 36 година.
Мост је дуг чак 95 метара и једва се држи на старим челичним сајлама из шездесетих година прошлог века, а стаза од трулих дрвених дасака „крпљена“ је више пута. Иако на више места недостају и даске и талпе, житељи варваринског села Маскаре и ћићевачког Сталаћа редовно прелазе мост, а већина и не зна да постоји забрана…
Ово је корисна пречица за оне који раде на железници, запослене у већим фабрикама, приватнике, калемаре, пољопривреднике који преко имају земљу – сведочи донедавни председник МЗ Маскаре Марко Николић, истичући да су по овом прелазу чувени колико и по узгајању ружа.
Подсетимо, два месеца пре него што су због рушења моста у Овчар Бањи настрадале Зворничанке Милена Ерић (65) и Љубица Мијатовић (72), Варваринци су на друштвеним мрежама почели поново да апелују да се поправи њихов дотрајали прелаз. Јер, конкретна, писана иницијатива покренута је одавно и Општина је, својевремено, помогла да се поправи стаза. Сада су челници локалне самоуправе разговарали са фирмом „Бехтел-Енка“, која у близини гради Моравски коридор, па се мештани надају да ће проблем бити решен бар када буде завршена траса ауто-пута.
„То нам скраћује пут не само до Сталаћа већ и до Крушевца, па га користимо иако је то ризично. А, сећам се, у детињству сам Западну Мораву овуда прелазила скелом које, нажалост, одавно нема“ – рекла је Ана Стевановић из села Маскаре.
Грађевинска инспекција у Варварину је од 2019. више пута забрањивала употребу моста, постављана су упозорења и препреке… Најупорнији у том послу био је грађевински инспектор Драгош Бегуш.
„Раније смо сами предузимали све што смо могли, прикупљали новац за мање интервенције, а о могућностима ревитализације смо консултовали и једног професора Грађевинског факултета. Сада смо комплетну документацију проследили надлежном министарству“ – објашњава инспектор Драгош Бегуш
Уз напомену да је у питању један од класичних, типских ланчаних мостова, које је некада градила војска, прецизира и да прелаз нема грађевинску дозволу и нигде није уписан.
„Потпуно су пропали и конопци и дрвена конструкција, а увек је било људи који се оглушују о упозорења колеге са „друге стране“ – потврђује грађевнски инспектор Драган Миленковић

Општина Ћићевац учествовала је у суфинансирању овог програма „Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства“.